5 items die niet mogen ontbreken op je thuiswerkplek

0 Shares
0
0
0

Als je regelmatig vanuit huis werkt, is het belangrijk om een comfortabele thuiswerkplek te hebben. Hoe beter je werkplek ingericht is, hoe kleiner de kans op lichamelijke klachten en hoe productiever je kunt werken. Benieuwd welke items je echt nodig hebt op je thuiswerkplek? Wij zetten hieronder op een rij welke vijf items onmisbaar zijn! 

Verstelbaar bureau

Een bureau vormt de basis van je werkplek en is daardoor onmisbaar. Zonder bureau wordt het lastig om je werkzaamheden goed uit te voeren. Het biedt ruimte voor je computer, documenten en andere werkaccessoires. Een verstelbaar bureau is in hoogte te verstellen, waardoor je altijd de juiste houding kunt aannemen. Met de juiste werkhouding verhoog je je productiviteit en voorkom je lichamelijke klachten. 

Comfortabele bureaustoel

Je hebt natuurlijk een stoel nodig om achter je bureau te zitten. Het is verstandig om hiervoor een bureaustoel te gebruiken. Deze is hier tenslotte speciaal voor gemaakt. Het is een aanrader om voor een ergonomische bureaustoel te kiezen, want deze is ontworpen om je lichaam perfect te ondersteunen. Met een ergonomische bureaustoel kun je de armleuningen, rugleuning en zithoogte eenvoudig verstellen. Zo kun je altijd een gezonde werkhouding aannemen en voorkomen dat je last krijgt van je nek of rug.

Monitor arm

Een monitor arm is ook een item dat goed van pas komt op je thuiswerkplek. Met een monitor arm is het mogelijk om de positie van je monitor eenvoudig aan te passen. Zo kun je je scherm altijd op de juiste hoogte en afstand zetten. Dit is van groot belang om lichamelijke klachten te voorkomen. Een monitor arm helpt je niet alleen om ergonomisch te werken, maar bespaart ook ruimte op je bureau. Doordat je je monitor aan de monitor arm bevestigt, blijft er meer ruimte over voor andere spullen.

Koptelefoon of oordopjes

Wat ook onmisbaar is op je thuiswerkplek, is een koptelefoon of oordopjes. Met een koptelefoon of oordopjes is het mogelijk om achtergrondgeluiden te blokkeren. Ook voor meetings en telefoongesprekken komen deze items goed van pas. Ze helpen je om geconcentreerd te werken.

Bureau organizer

Een ander item dat eigenlijk niet mag ontbreken op jouw werkplek, is een bureau organizer. Dit is een hulpmiddel om kantooraccessoires in op te bergen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld pennen, potloden, notitieblokken en documenten. Met een bureau organizer bewaar je accessoires op één plek. Zo blijft je bureau netjes en heb je alles binnen handbereik.

Met deze items op je thuiswerkplek maak je het een stuk comfortabeler voor jezelf. Hiermee kun je ergonomisch werken en je productiviteit en creativiteit verhogen.

0 Shares
Gerelateerd